Klasik Gitarı Tutuş Pozisyonu
Klasik Gitarı Tutuş Pozisyonu
Eller rahat biçimde tellere vurabiliyorken ilave bir askıya ihtiyaç duymaksızın enstrumanın sabit durabilmesi temeline dayanır. Bu geleneksel pozisyon sol elin klavye üzerinde rahatça gezinmesini sağlamakla kalmaz; aynı zamanda sağ elin de örneğin arpej ve akor vuruşu arasında ani geçişler yapabilmesini mümkün kılar. Sol bacak küçük bir ayaklık veya uygun herhangi bir eşyaya basmak surretiyle yaklaşık 15-20 cm kadar (öğrencinin en rahat edebileceği yükseklikte) yukarı kaldırılmalıdır. Amaç gitarın klavyesini yükselterek, sol eli omzun hemen altında bir seviyede klavyenin her noktasına erişebilir hale getirmektir. Geleneksel klasik gitarı tutuş pozisyonu' nda gitar hiç el teması olmadan aşağıdaki 4 noktadan sabitlenmiş olmalıdır; yani
1. Sol diz üzerinde dayanmış,
2. Sağ diz içine yaslanmış,
3. Sağ kolun altında dirsek ve bilek arasında sıkışmış,
4. Gitarın arkası göğsün sağ tarafına yaslanmış şekilde olmalıdır.
2. Sağ diz içine yaslanmış,
3. Sağ kolun altında dirsek ve bilek arasında sıkışmış,
4. Gitarın arkası göğsün sağ tarafına yaslanmış şekilde olmalıdır.
Not: Eğer siz de çok az sayıdaki solak öğrencilerden biriyseniz, elbetteki yukarıda sağ ve sol olarak tarif edilen tutuş pozisyonlarının tam tersini yapmalısınız. Aslında solak öğrencilerin gerek kendilerine uygun enstrüman bulma probleminden gerekse de karmaşık klasik repertuvarları sol ele uyarlamak zorluğundan kaçınmak amacıyla sağ el tekniğini öğrenmeye gayret etmesi çok daha tercih edilen bir durumdur.
Klasik Gitarı Tutuş Pozisyonu Püf Noktaları:
- Omuzlar ve kollar tamamen rahat bir pozisyonda olmalıdır.
- Sağ el doğal bir şekilde yerçekimiyle aşağı sarkmış vaziyette olmalıdır.
- Gitarın klavyesi hafif bir açı yaparak sol elin görülebileceği bir pozisyonda olmalıdır. Amaç çoğu müziği ezberden çalmak olduğu için (Bkz. Ezberleme, Bölüm 3), sol elin klavyede alacağı bir sonraki pozisyona gözler yön vermelidir. (Önce gözlerin hareket etmesi ve ellerin de onu takip etmesi kritik önem taşımaktadır)
- Her iki başparmak da doğal, düz bir duruşta olmalı, geri kalan parmaklar her iki elde de içeri doğru bir daire çizmelidir.
- Gitarın sapı ile sol elin avuç içi arasında hafif bir boşluk muhafaza etmeye gayret edilmelidir.
- Sağ el doğal bir şekilde yerçekimiyle aşağı sarkmış vaziyette olmalıdır.
- Gitarın klavyesi hafif bir açı yaparak sol elin görülebileceği bir pozisyonda olmalıdır. Amaç çoğu müziği ezberden çalmak olduğu için (Bkz. Ezberleme, Bölüm 3), sol elin klavyede alacağı bir sonraki pozisyona gözler yön vermelidir. (Önce gözlerin hareket etmesi ve ellerin de onu takip etmesi kritik önem taşımaktadır)
- Her iki başparmak da doğal, düz bir duruşta olmalı, geri kalan parmaklar her iki elde de içeri doğru bir daire çizmelidir.
- Gitarın sapı ile sol elin avuç içi arasında hafif bir boşluk muhafaza etmeye gayret edilmelidir.
Bu 4 fotoğrafta klasik gitarı tutuş pozisyonu farklı açılardan görülebilir. Omuzların serbest ve rahat duruşuna, sol bacağın dikey pozisyonuna ve gitarın sağ bacak üzerinde konumlanmasına özellikle dikkat edilmelidir. Bu pozisyon gitarın sap ve gövdesinin sol bacak üzerinde ve vücuda yaslanmış bir şekilde sabitlenmesini sağlamaktadır. Son fotoğrafta ise öğrencinin klavyeyi rahatlıkla görebilmesini mümkün kılan ve sesin yansımasını sağlayan gitar ve vücut arasındaki hafif bir açı pozisyonu yer almaktadır.
Klasik gitarı tutuş pozisyonu hakkındaki yazıyı okudunuz bu makale http://www.rockgitarkursu.com/klasik-gitari-tutus-pozisyonu buradan alınmıştır.
Diğer yazılarımız için http://www.rockgitarkursu.com burayı tıklayabilirsniz.
Gitar kursu için linke tıklayınız.
Diğer yazılarımız için http://www.rockgitarkursu.com burayı tıklayabilirsniz.
Gitar kursu için linke tıklayınız.
Facebook sayfamız için https://www.facebook.com/KozyatagiGitarVeBateriDersi buraya tıklayabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder