Bateri Çalışmak Sıkıcı Hale Geldiğinde Yapılması Gerekenler -2-


  • Şarkı formu – Dinlediğiniz müziklerdeki şarkı formu anlayın. Örnekler AABA, ABA, vb şeklindedir. Neresi nakarat, nersesi 2. sözler, neresi sözü nakarata bağlayan köprü (bridge) ayırdetmelisiniz.
     
  • Solo çalışması - Her davulcu etkili bir davul solo atmayı ister. Bunun için bahsettiğimiz rudimentleri davula yaymaya çalışın..Öncelikle sol eliniz trampette kalsın ve sağ elinizi her 4 lük te bir başka bir davul parçasına taşıyın. Hoşunuza gidecek sesler duyacaksınız.
     
  • Bar hattı üzerinden oynamak – Ölçüleri standartlaşmış bazı müzik kalıpları vardır. (12 Bar Blues gibi)  Bu tür müziklerdeki ölçü sayısını takip edebiliyor olmak ve formu ölçü sayısından (gerektiğinden notasından) Bu etkili bir uygulamadır bir şarkıyı gerçekten istediğiniz şekilde yorumlayabilmenizi sağlar.
     
  • Tek zamanlı ritimler (Aksak ritimler) – Davulda ilerledikçe sadece 4/4 ¾  6/8 vs gibi kalıplaşmı batı formları sıkıcı gelecektir. Özellikle Türk Müziğinde ve diğer doğu ülkelerinin müziklerindeki 9/8 7/8 5/8 vb tek zamanlı ritimleri çalmak isteyeceksiniz.. Şimdiden dinleyin.
     
  • Parmak Kontrolü - Parmak kontrolü temel el tekniğinden "sonra" gelmelidir. Bu çok önemlidir. Ara sıra stick control çalışırken bileklerinizle değil, parmaklarınızla çalmayı deneyin.. Bununla ilgili videolar yayınlayacağız..
     
  • Davul transkripsiyonu - Bu, genel okuma ve anlama ile ilgili size yardımcı olacaktır.
     
  • Doğrusal çalım (Lineer Playing) – Doğrusal çalınan ritimler temel olarak hiçbir enstrumanın aynı anda vurulmadığı ritimlerdir denebilir. Yazılı örneklerini gördüğünüzde çalmanız kolay olacaktır. Kulaktan çıkarmak yerine küçük egzersizler bulun ve önce okuyun, yavaşça çalın. Hızlanınca çok keyifli gelecektir.
     
  • Sol elin baskın olması- Davulda bağımsızlık ile ilgili yardımcı olan etkili bir uygulama yöntemi ise sağ elle hihat çalmak yerine sol elle çalmaktır. İlk önce kafanız çok karışacaktır anck 8’lik notaların hihat üzerinde çalışılması olarak baktığınızda zorlanmazsınız.
     
  • Çift Kros (Twin Pedal) Hepinizin twin pedal çalan davulcularu hayranlıkla izlediğinizi biliyoruz.. Kendine has bir tür olmasına rağmen davulculuğun en gösterişli yanı gibi görünür twin pedal. Sağ ayak tekniğinizin yeterince oturduğunu düşünüyorsanız, aynı şeyleri sol ayak ile de çalabilmelisiniz demektir. Bu sol elin baskın olması çalışması gibi önce aynı ritimleri sol ayakla çalmakla başlar ve twin pedala özel hareketler ve ritimlerle devam eder.
     
  • Hızlı tempolarda çalmak – Bazı şarkıların tempoları davul için çok hızlı olacaktır. Geride kalamazsınız. Doğal olarak hızlı tempolarda çalabilmek için kendinizi dayanıklı hale getirmelisiniz. Bu çok basit ritimleri yüksek metronomlarda (140 ve üzeri) çalarak geliştirilir. Çok sevdiğiniz hızlı tempolu bir şarkıyı çalmaya uğraşmayın.  
     
    Ataşehir, Bostancı, Caddebostan, Suadiye, Göztepe ve Sahrayıcedit Bölgesinde Bateri ve Eletro Gitar Kursu için 


    0532 335 69 24 no lu telefondan arayabilirsiniz.

Piyano Kursu Kadıköy için linke tıklayın.

Kadıköy Gitar Kursu için linke tıklayabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ses Frekans Aralığı - FREQUENCY RANGE ( Hz )

FX LOOP (Send/Return) Nedir ?

Klasik Gitarda Temel Parmak Vuruşları